İnsanları, tüketime yönlendirmek için çok sayıda hileli numara olduğu bilinir. Günümüzde internet üzerine yoğunlaşan manipülasyonların yanı sıra, geleneksel hile yöntemleri de kullanılmaya devam ediliyor.
En bilinen aldatmacalar arasında ise alışveriş merkezlerinde bulunan aynaların, kişileri daha zayıf gösterdiği iddiası yatıyor. Özellikle giyim mağazalarının deneme kabinlerinde, insanları olduğundan daha zayıf gösteren aynalar, kişide “Bu kıyafet beni çok zayıf gösterdi” algısı yaratıyor ve ürünün satın alınmasını daha kolay hale getiriyor.
Bu iddianın gerçekliğini merak eden bir blog yazarı, ilk önce evinde bulunan aynanın karşısına geçerek boy fotoğrafını çekti ve ünlü mağaza zincirlerinin kabinlere koyduğu özel aynalardaki görüntüsünü, bu fotoğraf ile kıyaslamaya karar verdi.
HANGİ MARKA NE KADAR HİLELİ AYNA KULLANIYOR?
Kilo farkının yaşanmaması için tüm fotoğrafları aynı gün çeken blog yazarı, ortaya çıkan sonucu sosyal medya hesabından paylaştı.
Rus kadın, zamanla aynalarda hile olduğunu ancak her firmanın, farklı oranlarda hileli ayna kullandığını fark etti. Hangi markanın ne kadar hileli ayna kullandığı ise şu şekilde:
PROMOD
ZARA
NEW YORKER
MANGO
BERSHKA
STRADIVARIUS
MEXX
RESERVED
More Stories
Deha’nın İmre’si Melis Sezen kardeşiyle fotoğraf paylaştı
Galata Kulesi’ne meme kanserine dikkati çekmek için pembe kurdele yansıtıldı
Teşkilat bu akşam var mı? 13 Ekim Teşkilat dizisi 115. bölüm yayınlanacak mı? TRT 1 yayın akışı!